A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | R | S | T | U | V | W | Z

Spojené arabské emiráty

Radisson Blu Resort, Fujairah 5* - 5* hotel po převzetí Radissonem (původně zenový koncept JAL)

Hodnocení ubytování

Z původního "ZEN" konceptu japonského vlastníka společnosti JAL již mnoho nezůstalo. Přesto je první dojem na výsost příjemný. Dorazili jsme po více, nežli tříhodinové cestě autem z Abu Dhabi v písečné bouři celkem unaveni až okolo půlnoci. Ihned jsme dostali ještě v recepci ice tea jako welcome drink. A navíc jsme obdrželi jediný pokoj ve středním traktu v 1.patře, který má kromě výhledu na Indický oceán ve své úrovni i z obou stran koruny palem, což bylo velice příjemné při denním či nočním posezení na prostorném balkóně. Každý pokoj je velice luxusně zařízený a plně odpovídá 5*. Internet je zdarma, bohužel jen LAN kabelem - takže je nutné mít s sebou patřičné zařízení (notebook apod.). V celém hotelu není signál místního providera DU! Etisalat jsem občas nalezl. V knihovně hotelu jsou mj. i české knihy, tak jsme toho s chutí využili a dvě si vypůjčili!

Hodnocení stravy

Stravu v hotelu jsme nevyužili, protože jsme později vstávali (konvice i čaj a káva jsou k disposici na pokoji) a užívali si během dne různých gastronomických požitků v mnoha různých cizokrajných restauracích zejm. v Khor Fakkan, Fujairah a jinde. Od večerního společenského života v hotelu nás odradily zástupy ruských turistů a celkově rusky vedený hotel.

Hodnocení hotelu, pláže, okolí

V bezprostředním okolí probíhá ihned za plotem velice hlučné rozšíření silnice na dálnici. Po celý den se ozývají silné rány při prolamování skály (v noci je naštěstí klid)!!! 5***** hotel je proto v současné chvíli pastí na nenáročnou východoevropskou klientelu. Nejbližší městečko Dibba je velice ospalé a bez života. Je rozdělené na ušmudlanější část, patřící emirátu RAK a o něco noblesnější, patřící Sharjah. Dibba má ještě další část, která již patří do Ománu a je snadno dostupná přes běžný hraniční přechod jen pro občany původních 15 zemí EU, Austrálie, Kanady, Nového Zélandu, USA a dalších vyspělých zemí světa (např. Malajsie, Koreje, Singapuru, Hongkongu...). Čech nebo Slovák by ale vycestováním ztratil možnost návratu na stávající vízum UAE resp. by mu propadlo!!! Vřele doporučuji výlety do okolních překrásných vádí a rovněž skvělé restaurace na Corniche v blízkém městě Khor Fakkanu v emirátu Sharjah, odkud lze pozorovat největší námořní kolosy, čile vplouvající i vyplouvající z přístavu.

Hodnocení personálu hotelu

Personál reagoval rychle na každé naše přání. Velká část personálu je nyní ze Střední Asie (zejm. z Turkmenistánu) a s ruskými hosty hovoří rusky, včetně babysitting v dětského koutku, plavčíků apod. Musím ocenit profesionalitu zejm. plavčíků z Turkmenistánu. S jedním jsem se zapovídal u bazénu a najednou prudce ode mne odskočil a vylovil topící se dítě, kterému sjely s rukou plovací rukávky. Velice se mi líbilo, jak pak i s ruskojazyčnou maminkou dítěte nehystericky odbourávali dítěti stress, aby se nebálo v budoucnu plavání a vody. Podobnou "celostní" profesionalitu personálu jsem nikde jinde nezažil!

Celkový dojem, přístup personálu

Původně hotel provozovala japonská společnost JAL jako "zenový" - nyní je hotel z největší části osídlen ruskojazyčnou klientelou pod brandem Radisson Blu. K tomu jsou jazykově přizpůsobeni i členové personálu (muslimové ze Střední Asie), ač působí neevropsky-exoticky. Angličtina personálu je ale přesto rovněž odpovídající 5*****. Ruskojazyční hosté jsou sice slyšet, ale nejvíce nám vadil jejich chronický zvyk obsazovat celodenně lehátka (i u bazénu) ručníky - a přesto se celý den neukázat! Z okolí hotelu se celodenně linuly rány při lámání skal pro rozšíření okolo vedoucí dálnice. V moři byly velice žahavé medusy. Proto jsme se každý den nasnídali v pokoji, vykoupali se opatrně mezi medusami v moři, proslunili se pár desítek minut u bazénu a z hotelu před obědem na celý den až do pozdního večera zmizeli na projiždky autem po nejbližším i vzdálenějším okolí (zejm. do Khor Fakkan, různých vádí...). Nejvíce nám v hotelu během spánku vadilo hlučné zaklapování dveří u okolních pokojů, které nás bezpečně probudilo:-( Vliv na to mohl mít průvan, který je způsoben při otevřených dveřích na balkón. Každodenně jsme to chtěli řešit, ale nakonec jsme pět přespání nějak přetrpěli - alespoň jsme nespali vždy až do oběda:-). Hotel se snaží zuby nehty držet 5*****, ale není nejspíš schopen za současného stavu přilákat bonitní "zenovou" světovou klientelu. Vedle recepce vede butik s kožichy ruskojazyčná provozovatelka, v dalších obchůdcích jsou překvapeni, když na ně nepromluvíte rusky apod. Ale s angličtinou problémy nikdo z personálu neměl. Po většinu našeho pobytu bylo i velice větrno a proto byly sklizeny všechny slunečníky na pláži. Moře ale bylo teplé, pro četné velice žahavé medusy ale na delší dobu nekoupatelné. Lehátka u bazénu byl obreservována ručníky ruskojazyčných a celý den neviditelných hostů, takže zejm. rodiny s dětmi byly rozčarovány. Po celou dobu pobytu byla nefunkční a vypuštěna i jediná vířivka.

Fotogalerie

Další recenze hotelu

Pro tento hotel, nemáme žádnou další recenzi.Buďte první, kdo nějakou přidá.?